…η Θεία Κοινωνία δέν γίνεται ΜΟΝΟ ΩΣ ΑΝΑΜΝΗΣΗ, αλλά είναι ΑΛΗΘΙΝΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΑΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ.

Ερωτήσεις αναγνωστών και οι απαντήσεις μας.

 

NAME: Θανάσης

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Γεια σας. Η ιστοσελιδα σας παρατηρώ πως είναι προτεσταντική (ευαγγελικών μεταρρυθμισμένων εκκλησιών) και όχι βιβλική. Αν δέχεστε την βίβλο και την παράδοση οταν αυτη συμφωνει οπως λετε με την Βιβλο, τοτε θα πρεπει να δεχθειτε οτι η θεια κοινωνια δεν γίνεται ΜΟΝΟ ΩΣ ΑΝΑΜΝΗΣΗ, αλλά είναι ΑΛΗΘΙΝΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΑΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ. Καποια πράγματα, μην τα εξευτελιζετε τόσο πολυ διότι, μόνος σας γελειοποιείστε και προσβάλετε δυστυχώς την νοημοσυνη πολλων Χριστιανων. Συγγνωμη για τις παρατηρησεισ μου αλλα, μονος σας δηλωνετε πως η υγιαινουσα γλωωσσα οσο πικρη κιαν ειναι , ειναι ΑΛΗΘΙΝΗ. Μην κοβετε λοιπον στα μετρα και στα σταθμα σασ σε μια ιστοσελιδα, αυτα που ΕΣΕΙΣ θελετε να μεταφερετε. Ευχαριστω.

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ Θανάση,

Εκπλήσσομαι με την “παρατηρητικότητα” σου που θεώρησες την ιστοσελίδα μας ώς… μή Βιβλική. Αναφέρεις την Θεία Κοινωνία ως αληθινό Σώμα και Αίμα Χριστού, προφανώς επηρεαζόμενος από το “δόγμα της Μετουσίωσης”, ότι δηλαδή ο ιερέας με “μαγικό” τρόπο μετατρέπει το ψωμί και το κρασί σε πραγματικό (!!!) σώμα και αίμα Χριστού, γι’αυτό και την απλή θεία τελετή την μετέτρεψαν σε Μυστήριο!.

Τα λόγια του Χριστού όμως για το εν λόγω θέμα μας, πρώτα για τον άρτο, ήταν:

“Και λαβών άρτον, ευχαριστήσας έκοψε και έδωκεν εις αυτούς, λέγων· Τούτο είναι το σώμα μου το υπέρ υμών διδόμενον· τούτο κάμνετε εις την ιδικήν μου ανάμνησιν

ενώ για το κρασί διαβάζουμε,

“Ωσαύτως και το ποτήριον, αφού εδείπνησαν, λέγων· Τούτο το ποτήριον είναι η καινή διαθήκη εν τω αίματί μου, το υπέρ υμών εκχυνόμενον (Λουκάς:κβ΄19-20),

καθώς και στην Α΄κορινθίους:ια΄24, ο Λόγος του Θεού μας λέει,

“και ευχαριστήσας έκοψε και είπε· Λάβετε, φάγετε· τούτο είναι το σώμα μου το υπέρ υμών κλώμενον· τούτο κάμνετε εις την ανάμνησίν μου”

ενώ προχωρώντας στο επόμενο εδάφιο, το 25, λέει για τον οίνο (κρασί),

“Ομοίως και το ποτήριον, αφού εδείπνησε, λέγων· Τούτο το ποτήριον είναι η καινή διαθήκη εν τω αίματί μου· τούτο κάμνετε, οσάκις πίνητε, εις την ανάμνησίν μου“.

Ο Ορθόδοξος πανεπιστημιακός δάσκαλος Παναγιώτης Τρεμπέλας, μή μπορώντας να αποφύγει την πραγματικότητα, έγραψε για την Θεία Κοινωνία μεταξύ άλλων:

“Ο κύριος προσθέτει, “Τούτο ποιείται εις την εμήν ανάμνησιν”. Παραγγέλλει δηλαδή να ανανεώνωσι και επαναλαμβάνωσιν ότι ο Κύριος κατα την στιγμήν εκείνην έπραξε, και να ποιώσι εις ανάμνησιν Αυτού.

Και ο Τρεμπέλας συνεχίζοντας γράφει:

Και την επανάληψιν ταύτην (δηλαδή του Θείου Δείπνου) ο θείος Παύλος αντελήφθη ως πραγματικήν ανάμνησιν του θανάτου του Κυρίου(τα έντονα γράμματα είναι του “Σπορέα”).

Επομένως, δεν είναι ο “Σπορέας” που εξευτελίζεται και γελοιοποιείται, όπως λές, αλλά μάλλον… κάποιος άλλος. Αυτή είναι η υγιαίνουσα γλώσσα λοιπόν.

 

Ευχαριστώ για την επικοινωνία.
 
Με αγάπη Χριστού
Γιώργος Οικονομίδης
sporeas.gr
 
Για περισσότερες Ερωτήσεις και Απαντήσεις
Δείτε την Κατηγορία μας:
 
ΡΩΤΑΤΕ καί ΑΠΑΝΤΑΜΕ
 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ: Αναδημοσιεύστε καί διαδώστε τό παραπάνω ΑΡΘΡΟ κάνοντας αναφορά καί στήν πηγή του μέ τό σχετικό Link. Θυμηθείτε την Κινέζικη Παροιμία, η οποία λέει:

"Όταν κάποιος μοιράζεται κάτι μαζί σου πού έχει αξία, καί εσύ ωφελήθηκες από αυτό, τότε έχεις την ηθική υποχρέωση νά τό μοιραστείς καί μέ άλλους".
Εάν όντως ωφελήθηκες αγαπητέ αναγνώστη, αυτό σού ζητώ νά κάνεις.
Μοιράσου τό άρθρο μέ τούς φίλους σου από τήν παραπάνω επιλογή: "Share / Save", ή αναδημοσίευσέ το ελεύθερα στήν Ιστοσελίδα σου.

2 Responses to …η Θεία Κοινωνία δέν γίνεται ΜΟΝΟ ΩΣ ΑΝΑΜΝΗΣΗ, αλλά είναι ΑΛΗΘΙΝΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΑΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ.

  1. bessieeellie

    εχω και εγω μια απορία σχετικα με αυτό το θέμα για ποιο λόγο λοιπον λεει ο Χριστός ” ο τρωγων μου τη σάρκα και πινων μου το αίμα μενει εν εμοι και εγω εν αυτόν¨” Τι νοημα
    εχουν αυτα τα λόγια αν μιλάμε μόνο για ψωμί και κρασί;
    Ευχαριστώ Μπεσσυ

    • Αγαπητή Μπέσσυ,
      ό Άρτος καί ό Οίνος είναι συμβολικά στοιχεία τού Σώματος καί Αίματος τού Κυρίου. Προτρέποντάς μας ό Ιησούς νά “τρώμε τήν Σάρκα Του και νά πίνουμε τό Αίμα Του” δέν τό εννοούσε κυριολεκτικά αλλά συμβολικά.

      Ό Ίδιος ό Κύριος παρέβαλε τόν Εαυτό του μέ τόν Άρτο, λέγοντας: “Εγώ είμαι ό Άρτος τής ζωής”“Εγώ είμαι ό Άρτος ό ζών”… κ.λ.π. καί έλεγε στούς Ιουδαίους νά τρώνε τό Σώμα Του και νά πίνουνε τό Αίμα Του γιά νά έχουνε αιώνια ζωή. Εύλογη όμως ήταν ή απορία τών Ιουδαίων, λεγόντων: “πώς δυνάμεθα νά τρώμε τήν σάρκα αυτού και νά πίνουμε τό αίμα αυτού”; Τήν ίδια προτροπή έκανε ό Κύριος καί στούς Μαθητές Του κατά τόν Κυριακό Δείπνο.

      Ό Απόστολος Παύλος μάς διευκολύνει στήν τυχόν απορία μας (όπως απορούσαν και οι Ιουδαίοι) καί μάς λέει ότι, κάνοντας αυτή τήν Τελετή είναι σάν νά καταγγέλουμε τόν θάνατο τού Κυρίου μέχρι τήν έλευσή Του.

      Τό Σώμα τού Κυρίου (ό άρτος) κόπηκε στόν Σταυρό, καθώς καί τό Αίμα Του (ό οίνος) χύθηκε επάνω στόν Σταυρό γιά χάρη μας. Κατά συνέπεια, η τελετή τού Άρτου καί τού Οίνου είναι συμβολισμός γιά καταγγελία (ομολογία στούς άλλους) ότι ό Ιησούς θυσιάστηκε γιά τίς αμαρτίες μας.

      Ευχαριστούμε γιά τήν συμμετοχή σου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>